Gruppetrening

05.10.202011:32 Bjorn Tore

Vi har et stort utvalg av gruppetimer som er tilpasset dine ønsker og behov. Vi har gruppetimer som kettlebells, yoga, tabata, styrkesirkel, aerobic, sykkel, løpeimer, powerstep, seniortimer, basisball, nakke/skulder, mage/rygg, styrke 30 og 45 min, dagens økt,  tengu basic og tengu bevegelighet. Vi har i tillegg noen utetimer fra april og utover. 

For å sikre deg plass på våre gruppetimer anbefaler vi at du booker deg via vår medlemsapp ibooking.

Nedenfor finner du en kort beskrivelse av våre timer: 

Timer i gruppetreningssal: 

Aerobic 50 min - Her er timen med fokus på puls, svette, glede og bevegelse. Denne timen passer for alle som er glad i røre seg etter fengende musikk. 

Senior 62 + - Styrke og kondisjon lagt tilrette for de fra 62 år. Det er fokus på balanse, styrke og puls. 

Mølleintervall 40 min - Lyst til å teste ut tredemølle, og øke kondisjon ? Da må du prøve denne timen, vi kjører et variert program, og du velger selv om du vil gå eller løpe. Ett eks. på denne timen kan være 4 x 4 min intervaller. 

Tabata - En tøff og effektiv time der man jobber i intervaller. 10 øvelser i 20 sek. med 10 sek. pause x 8 runder. Øvelsene varierer i innhold med bruk av verktøy som vektskiver, strikk, KB og sklimatter. 

Kettlebells 60 min / 50 min - En time som vi bruker kettlebellskuler og egenvekt. Her er det fokus på riktig teknikk og utførelse av øvelser. Disse timene er veldig variert, og vi kan love at du du får en skikkelig Go´følelse etter denne økta:) 

Styrkesirkel - Enkel og effektiv time der vi utfordrer både styrke og kondisjon. Gjennomføres med både vekter og egenvekt. Passer for alle, og vi tilpasser øvelser etter hvert enkelt sitt behov. 

Styrke 30 min / 45 min - Enkel styrketrening i 30 / 45 min. Vi har fokus på teknikk og store muskelgrupper. Vi bruker verktøy som strikker, vekter, KB, manualer og egenvekt. 

Dagens Økt 60 min - Få helgafølelsen med ukas siste time! Kan variere i innhold, som styrke eller cardio, eller en blanding av begge deler. 

Powerstep 50 min - En time der du får alt i ett! Vi bruker stepkasser, og utstyr som stenger med vektskiver, vi kjører intervaller på 4 min x 4 runder / 3 min x 4 runder. 

Nakke / skulder 50 min - Dette er en time tilpasset de med nakke / skulder problemer. Lav intensitet, bevegelighet, koordinasjon og styrke er fokus på denne timen. Timen ledes av fyioterapeut. 

Hatha YOGA 60 min - Vi kombinerer pusten med bevegelser og posisjoner som vil fremme styrke, bevegelighet, balanse og tilstedeværelse. Timen er tilrettelagt for alle nivåer, og du vil få flere alternativ av de ulike posisjonene. Ta med egen YOGA matte om du har. 

Tengu Bevegelighet 45 min - En time med hvor vi jobber med enkle bevgelsesmønstre som tilpasses din bevegelighet, der du får kjenne på indre styrke, fokus og ro. 

Tengu Basic 60 min - På denne timen jobber vi med både styrke, kondisjon og avspenning i samme økt. Passer for de som ikke vil ha en time med "full trøkk" hele timen. 

Basisball Senior 45 min - En time der vi jobber med "basisball" som verktøy, en tilpasset time for de over 62 år. Her får du både styrke og kondisjon i samme time :)