Gruppetrening

05.10.202011:32 Bjorn Tore

Vi har et allsidig og variert gruppetreningstilbud, nedenfor finner du en oversikt over de timene vi har: 

For å sikre deg plass på våre gruppetimer anbefaler vi at du booker deg via vår medlemsapp ibooking.

Timer i gruppetreningssal: 

NYHET fra Jan 22!

Crosstraining - Tøff og intensiv time, med en blanding av styrkeøvelser og kondisjonsintervaller. Det vil være ulike øvelser og man varierer mellom antall repetisjoner og sekunder. Denne timen gjør deg sterkere og mere utholdende. Timen vil være litt varierende fra gang til gang. 

NYHET fra Jan 22!

Crosstraining UNG - Denne timen er for våre yngste medlemmer. Kjøres på samme måte som timen over. Her får du delta på en time som gir deg ekstra utfordring og høy puls :) 

NYHET fra Jan 22!

Hatha Flow YOGA - På denne timen kombineres pusten med bevegelser i flere dynamiske sekvenser som fremmer styrke, bevegelse og balanse. Noen positurer holdes i 3 - 5 runder med pust. En morsom time, med utfordringer for alle nivåer. 

YIN YOGA 75 min / 60 min. Endelig får vi YIN Yoga på timplanen vår :) Dette er en rolig og myk time som roer kroppen ned. Vi sitter i utvalgte yogastillinger i over lengre tid Eks. 3 - 5 min. Vi jobber med å stimulere energikanalene / meridianene og deres tilknytning til de aktuelle organene i kroppen vår. I tillegg jobber vi med dyptgående avspenning, tøye og styrke dyp muskulatur, bindevev og ledd/leddbånd. Her kan man ta med en pute og et eget pledd til timen, og vi bruker klosser for å bygge opp for å få best mulig utgangsposisjon for avspenning. 

Senior 62 + - Styrke og kondisjon lagt tilrette for de fra 62 år. Det er fokus på balanse, styrke og puls. 

Mølleintervall 30 / 40 min - Lyst til å teste ut tredemølle, og øke kondisjon ? Da må du prøve denne timen, vi kjører et variert program, og du velger selv om du vil gå eller løpe. Ett eks. på denne timen kan være 4 x 4 min intervaller. 

Sykkelintervall 30 / 40 min - Vi sykler varierte intervaller på våre flotte nye spinningsykler. Intervallene varierer i lengde og pause. En type intervall kan være 4 x 4 ( dvs. 4 min lengde på draget og 2 - 3 min aktiv pause i mellom ) Gjentas 4 ganger. 

Tabata 30 min - En tøff og effektiv time på 30 min der man jobber i intervaller. 5 -6 øvelser i 20 sek. med 10 sek. pause x 8 runder. Øvelsene varierer i innhold med bruk av verktøy som vektskiver, strikk, KB og sklimatter. 

Kettlebells 60 min / 50 min - En time som vi bruker kettlebellskuler og egenvekt. Her er det fokus på riktig teknikk og utførelse av øvelser. Disse timene er veldig variert, og vi kan love at du du får en skikkelig Go´følelse etter denne økta:) 

Styrke 30 min / 40 min - Enkel styrketrening i 30 / 45 min. Vi har fokus på teknikk og store muskelgrupper. Vi bruker verktøy som strikker, vekter, KB, manualer og egenvekt. 

Dagens Økt 60 min - Få helgafølelsen med ukas siste time! Kan variere i innhold, som styrke eller cardio, eller en blanding av begge deler. 

Nakke / skulder 50 min - Dette er en time tilpasset de med nakke / skulder problemer. Lav intensitet, bevegelighet, koordinasjon og styrke er fokus på denne timen. Timen ledes av fyioterapeut. 

Hatha YOGA 60 min - Vi kombinerer pusten med bevegelser og posisjoner som vil fremme styrke, bevegelighet, balanse og tilstedeværelse. Timen er tilrettelagt for alle nivåer, og du vil få flere alternativ av de ulike posisjonene. Ta med egen YOGA matte om du har. 

Styrke og bevegelighet 60 min - På denne timen jobber vi med både styrke og bevegelgihet i samme økt. Passer for de som ikke vil ha en time med "full trøkk" hele timen. Erstatter det som tidligere het Tengu Basic / Tengu bevegelighet. 

Seniorstyrke med Basisball 45 min - En time der vi jobber med "basisball" som verktøy, en tilpasset time for de over 62 år. Her får du både styrke og kondisjon i samme time :) 

Styrke 60 min - Timen for deg som liker å trene styrke med mye fokus på teknikk, der man virkelig kjenner at man jobber med riktige muskler, har man lyst til å prøve seg i studio med egentrening anbefales denne timen :) 

Mage/Rygg 20 min - Denne tmen går tirsdager kl. 0915, den er fin og kombinere med sykkel / tredemølle intervall som starter kl. 0830. Det er kun fokus på mage / rygg trening.