Gruppetrening

05.10.202011:32 Bjorn Tore

Vi har et stort utvalg av gruppetimer som er tilpasset dine ønsker og behov. Vi har gruppetimer som kettlebells, yoga, tabata, styrkesirkel, aerobic, sykkel, løpeimer, powerstep, seniortimer, basisball, nakke/skulder, mage/rygg, styrke 30 og 45 min, dagens økt,  tengu basic og tengu bevegelighet. Vi har i tillegg noen utetimer fra april og utover. 

For å sikre deg plass på våre gruppetimer anbefaler vi at du booker deg via vår medlemsapp ibooking.

Nedenfor finner du en kort beskrivelse av våre timer: 

Timer i gruppetreningssal: 

NYHET! Høst 21 - YIN YOGA 75 min! Endelig får vi YIN Yoga på timplanen vår :) Dette er en rolig og myk time som roer kroppen ned. Vi sitter i utvalgte yogastillinger i over lengre tid Eks. 3 - 5 min. Vi jobber med å stimulere energikanalene / meridianene og deres tilknytning til de aktuelle organene i kroppen vår. I tillegg jobber vi med dyptgående avspenning, tøye og styrke dyp muskulatur, bindevev og ledd/leddbånd. Her kan man ta med en pute og et eget pledd til timen, og vi bruker klosser for å bygge opp for å få best mulig utgangsposisjon for avspenning. 

Senior 62 + - Styrke og kondisjon lagt tilrette for de fra 62 år. Det er fokus på balanse, styrke og puls. 

Mølleintervall 30 / 40 min - Lyst til å teste ut tredemølle, og øke kondisjon ? Da må du prøve denne timen, vi kjører et variert program, og du velger selv om du vil gå eller løpe. Ett eks. på denne timen kan være 4 x 4 min intervaller. 

Sykkelintervall 30 / 40 min - Vi sykler varierte intervaller på våre flotte nye spinningsykler. Intervallene varierer i lengde og pause. En type intervall kan være 4 x 4 ( dvs. 4 min lengde på draget og 2 - 3 min aktiv pause i mellom ) Gjentas 4 ganger. 

Tabata 30 - En tøff og effektiv time på 30 min der man jobber i intervaller. 5 -6 øvelser i 20 sek. med 10 sek. pause x 8 runder. Øvelsene varierer i innhold med bruk av verktøy som vektskiver, strikk, KB og sklimatter. 

Kettlebells 60 min / 50 min - En time som vi bruker kettlebellskuler og egenvekt. Her er det fokus på riktig teknikk og utførelse av øvelser. Disse timene er veldig variert, og vi kan love at du du får en skikkelig Go´følelse etter denne økta:) 

Styrkesirkel - Enkel og effektiv time der vi utfordrer både styrke og kondisjon. Gjennomføres med både vekter og egenvekt. Passer for alle, og vi tilpasser øvelser etter hvert enkelt sitt behov. 

Styrke 30 min / 45 min - Enkel styrketrening i 30 / 45 min. Vi har fokus på teknikk og store muskelgrupper. Vi bruker verktøy som strikker, vekter, KB, manualer og egenvekt. 

Dagens Økt 60 min - Få helgafølelsen med ukas siste time! Kan variere i innhold, som styrke eller cardio, eller en blanding av begge deler. 

Powerstep 50 min - En time der du får alt i ett! Vi bruker stepkasser, og utstyr som stenger med vektskiver, vi kjører intervaller på 4 min x 4 runder / 3 min x 4 runder. 

Nakke / skulder 50 min - Dette er en time tilpasset de med nakke / skulder problemer. Lav intensitet, bevegelighet, koordinasjon og styrke er fokus på denne timen. Timen ledes av fyioterapeut. 

Hatha YOGA 60 min - Vi kombinerer pusten med bevegelser og posisjoner som vil fremme styrke, bevegelighet, balanse og tilstedeværelse. Timen er tilrettelagt for alle nivåer, og du vil få flere alternativ av de ulike posisjonene. Ta med egen YOGA matte om du har. 

Styrke og bevegelighet 60 min - På denne timen jobber vi med både styrke og bevegelgihet i samme økt. Passer for de som ikke vil ha en time med "full trøkk" hele timen. Erstatter det som tidligere het Tengu Basic / Tengu bevegelighet. 

Seniorstyrke med Basisball 45 min - En time der vi jobber med "basisball" som verktøy, en tilpasset time for de over 62 år. Her får du både styrke og kondisjon i samme time :) 

Styrke 60 min - Timen for deg som liker å trene styrke med mye fokus på teknikk, der man virkelig kjenner at man jobber med riktige muskler, har man lyst til å prøve seg i studio med egentrening anbefales denne timen :) 

Mage/Rygg 20 min - Denne tmen går torsdager kl. 0905, den er fin og kombinere med sykkel / tredemølle intervall som starter kl. 0830. Timen gjennomføres ute i studio på matta vår. Det er kun fokus på mage / rygg trening. 

Kom I gang Tredemølle 30 min - En super time som vil gi deg 30 effektive minutter på tredemølla. Denne timen passer for deg som ønsker å komme i gang med treningen. Vi avslutter økta med 10 min enkle styrkeøvelser med egenvekt. Oppstart i uke 39.